بهترین کتاب‌ های تریدینگ که تا به حال نوشته شده اند (2022)

windows 8 windows 7 opera firefox chrome idm winrar kmplayer kaspersky flashplayer adobe reader

بهترین کتاب‌ های تریدینگ که تا به حال نوشته شده اند (2022)

بهترین کتاب‌ های تریدینگ که تا به حال نوشته شده اند (2022)

کتابخانه‌هایی خصوصی شنیده‌اند که زیرِ زمین دفن شده‌اند، راهبان نینجا از آن محافظت می‌کنند و فقط تریدرهای خارق‌العاده جرات می‌کنند پا به آنجا بگذارند. همیشه در توئیتر یا بعد از سخنرانی‌هایم همه می‌خواهند بدانند چطور می‌توانند به این سطح مرموز دانش و خرد دست پیدا کنند.

برای سال‌ها، من قسم خورده بودم که همیشه پنهان‌کاری کنم. راهبان حسود تریدینگ تا پای جان از کتاب‌ها محافظت می‌کردند، و فقط به آنهایی اجازه استفاده از کتاب‌ها را می‌دادند که ارزش خودشان را با سال‌ها رنج و درد و خون‌ریزی ثابت کرده بودند.

اما این روزها،‌ تصمیم گرفته‌ام که هر چه دارم را در خطر بیندازم و طومارهای مقدسم را با شما به اشتراک بگذارم، با شما خوانندگان وفادارم.

بهترین کتاب‌ های تریدینگ که تا به حال نوشته شده اند

دیگر نمی‌توانم یک جا ساکت بنشینم و اجازه دهم این استادان ترید تمام خرد و دانش دوران را فقط برای خودشان نگه دارند. ممکن است از این قائله جان سالم به در نبرم، اما اگر بمیرم، حداقل می‌دانم آن دانش باستانی آزاد شده و در اختیار همگان قرار گرفته است.

در مقاله‌های قبلی‌ام به بعضی از این کتاب‌ها اشاره‌ کرده‌ام، اما خیلی از آنها هم هستند که تا به حال درموردشان حرفی نزده‌ام.

اما قبل از اینکه پیش‌تر برویم، باید اول به شما هشدارهایی بدهم. این هشدارها را جدی بگیرید،‌ در غیر این صورت خطرات بزرگی در کمین‌تان خواهد بود.

خیلی از جنگجویان کارشان به جاهای خوبی نرسیده است، چون نتوانسته‌اند از این جام مقدس دانایی به خوبی استفاده کنند:‌

هیچ کتابی وجود ندارد که شما را به طرز جادویی‌ به تریدر بهتری تبدیل کند.

البته همه ما دوست داریم باور کنیم که رازهای پنهانی وجود دارند که جایی پنهان شده‌اند و اگر دستمان به آنها برسد، همه چیز به طرز معجزه‌آسایی تغییر می‌کند.

این اصلا درست نیست.

اما همه راه‌ها هم به بن‌بست ختم نمی‌شود.

کتاب‌ها به طور حتم می‌توانند به ما کمک کنند.

کتاب‌ها حاوی یک دانایی فشرده شده، حاصل چندین سال تجربه هستند.

حتی اگر همه‌ی چیزهایی که می‌خوانید را متوجه نشوید، چیزهایی که می‌خوانید در ضمیر ناخودآگاه شما ریشه می‌داوند و بعد با گذشت زمان رشد می‌کنند و شکوفه می‌دهند.

با این وجود خواندن فقط شروع کار است.

کتاب‌ها می‌توانند شروع مسیر را به ما نشان دهند، اما نمی‌توانند شما را به مقصد برسانند. تنها راه رسیدن به مقصد این است که تمام مسیر را طی کنید.

ما بهترین‌ها را با دست به کار شدن یاد می‌گیریم.

به زمانی فکر کنید که برای اولین بار وقتی بچه بودید دوچرخه سواری کردید. احتمالا برای مدتی دوستان یا خواهر و برادر بزرگ‌ترتان که دوچرخه سواری می‌کنند را تماشا کرده‌اید. سعی کرده‌اید که الگوها را یاد بگیرید. بعد وارد مرحله‌ی دوم شده‌اید. پدر یا مادرتان برایتان چرخ‌های کمکی گذاشته‌اند و کنارتان حرکت کرده‌اند تا یاد بگیرید تعادل‌تان را حفظ کنید. این کار برای اینکه به شما اطمینان خاطر بدهد مفید بود اما تا حدی ته دلتان می‌دانستید که اطمینان کاذبی است.
بالاخره‌ چرخ‌های کمکی را برمی‌دارید.

مادر با کمی اضطراب عقب‌تر می‌ایستد و اجازه می‌دهد شما پیش بروید. حالا دیگر همه چیز با خودتان است.

و احتمالا برای مدتی می‌توانید خودتان را صاف نگه دارید، سعی می‌کنید برای اولین بار خودتان پیش بروید، باد به موهایتان می‌خورد.

بعد بزرگ‌ترین ترستان به واقعیت می‌پیوندد.

زمین می‌خورید.

بهترین کتاب‌ های تریدینگ که تا به حال نوشته شده اند

ممکن است سر زانوی‌تان زخم شود یا مثل من یکی از دندان‌های‌تان بشکند. بعد قسم می‌خورید که هرگز سوار دوچرخه نمی‌شوید.

اما به این قسم پایبند نمی‌مانید.

و درد آن خاطره همراهتان می‌ماند. به شما کمک می‌کند که تمرکزتان را حفظ کنید چون دیگر نمی‌خواهید هیچوقت آن درد را دوباره حس کنید. دردتان به یک انگیزه تبدیل می‌شود.

از زمین‌ خوردن‌تان تشکر کنید. بهترین اتفاقی بوده که تا حالا برای شما افتاده است. هیچ چیزی بیشتر از آن زمین خوردن به شما درس‌های آموزنده نداده بود.

زمین خوردن‌های ما در زندگی بهترین معلم‌های ما هستند.

درمورد ترید کردن هم همینطور است: بعضی از این کتاب‌ها انتخاب‌های متداولی نیستند. هیچ کدام از آنها به طور مستقیم درمورد ترید کردن نیستند.

به این خاطر است که ترید کردن خیلی فراتر از فقط ترید کردن است.

ترید کردن یعنی فکر کردن. یعنی ریسک کردن.

اما مهم‌تر از همه به این معنی است که دنیا را خیلی واضح‌تر از هرکس دیگری ببینیم.

برای اینکه بتوانید انتخاب‌های خوبی داشته باشید، باید بتوانید چیزها را همانطوری که واقعا هستند ببینید.

اگر سیب را موز ببینید، راه به جایی نمی‌برید.

بهترین کتاب‌ های تریدینگ که تا به حال نوشته شده اند

شاید حداقل شما تایید کنید که ممکن است گاهی به جای سیب، موز ببینید اما بیشتر مردم به جای واقعیت فقط یک فیلم در سرشان در حال پخش است. پیروز شدن بر آن واقعیت تخیلی در مقابل جهان واقعی راه تبدیل شدن به یک انسان دانا و یک ترید فوق‌العاده است.

آسان به نظر می‌رسد اما واقعا آسان نیست، پس بعضی از کتاب‌های این لیست برای این معرفی شده‌اند که طرز فکر شما را تحت تاثیر قرار دهند و کاری کنند روشن‌تر فکر کنید.

در نهایت، من متوجه شده‌ام که خیلی از شاگردهایم پشت سر هم می‌خواهند به آنها کتاب معرفی کنم. آنها یک کتاب را تمام می‌کنند و دلشان می‌خواهد ده کتاب دیگر بعد از آن بخوانند. من اشتیاق آنها به خواندن را درک می‌کنم، اما هرچه کمتر بهتر.

وقتی کتابی پیدا کردید که واقعا شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بازهم به عرصه‌ی ترید قدم بگذارید و ایده‌های جدیدتان را امتحان کنید.

برای مدتی دانایی آن کتاب را مورد بررسی قرار دهید. با آن کار کنید. دانایی آن را از آن خودتان کنید.

من با بیشتر شدن سنم، شروع کردم به جستجو برای درک روشن اطلاعاتی که از کتاب می‌گیرم نه حجم اطلاعات. شما می‌توانید هزاران کتاب درمورد ترید کردن بخوانید اما اگر تمام آنها با اطلاعات بی‌ارزش پر شده باشند هیچ فایده‌ای برای شما نخواهند داشت و شما هیچ بهبودی نسبت به زمانی که خواندن کتاب را آغاز کردید نخواهید داشت.

خیلی‌خب،‌ این تمام هشدارهایی بود که باید به شما می‌دادم، حالا بیایید شروع کنیم.

کتاب‌ها، بدون هیچ ترتیب خاصی

 

۱- One Up On Wall Street: How To Use What You Already Know To Make Money In the Market

نوشته‌ پیتر لینچ (Peter Lynch)

بهترین کتاب‌ های تریدینگ که تا به حال نوشته شده اند

این کتاب کلاسیک یکی از اولین کتاب‌هایی است که من در زمینه‌ی تریدینگ خواندم. در بعضی‌ زمینه‌ها قدیمی شده است اما در بعضی دیگر از زمینه‌ها هنوز فوق‌العاده است. اگر شما جزو تریدرهای بلند مدت هستید یا فقط خرید می‌کنید و نگه می‌دارید این کتاب به شما کمک می‌کند تا سهام برنده را به‌راحتی بو بکشید.

بیشتر مردم دلشان می‌خواهد بهترین تریدرها را نوابغ ریاضی درنظر بگیرند، اما همیشه هم اینطور نیست. من دقت کرده‌ام که خیلی از بهترین‌های بازارهای پیش‌زمینه‌ی برق و الکترونیک دارند. یا ریاضی‌شان اصلا خوب نیست یا فقط در یک سطح بصری و کلی با آن آشنا هستند. بیشتر آنها در خیلی زمینه‌ها دست دارند، پیش از این به‌صورت زیگ‌زاگی از چیزهای مختلف پول درآورده‌اند و مباحث مختلف را مطالعه می‌کنند. تمام اینها، این افراد را به متفکرانی بین‌رشته‌ای تبدیل کرده است. آنها چیزهایی می‌بینند که از نظر بقیه پنهان می‌ماند، که همین کلید موفقیت در بازار است.

لینچ قبل از اینکه موفق‌ترین جذب سرمایه‌ی تاریخ را انجام دهد، یک دانشجوی متوسط علوم پایه بود. او قبل از هرکس دیگری در پیدا کردن سهام به‌شدت رو به رشد تخصص پیدا کرد.

از آن روزهایی که او ترید می‌کرد، خیلی چیزها تغییر کرده است. او اعتراف می‌کند که فوبیای تکنولوژی دارد و از کامپیوترها نفرت دارد. امروزه هیچ‌کس بدون کامپیوتر ترید نمی‌کند. این روزها خیلی از فرصت‌های شما در میدان نبرد چیزی جز کامپیوترها نیستند.

و حرفه‌ای‌های بیشتری هم نسبت به قبل در بازار وجود دارند، که یعنی رقیبان باهوش‌تری در مقابل‌تان دارید. اما بیشتر چیزهای منطقی که اون مطرح کرده است، این روزها هم به اندازه دهه‌ی ۸۰ کاربرد دارند.

مهم‌تر از همه اینکه لینچ روی این تمرکز داشت که از چیزی که می‌شناسید برای تصمیم‌گیری استفاده کنید. اون کنجکاوی بسیار زیادی داشت و توجه زیادی هم به دنیای اطرافش نشان می‌داد. اگر همسر و فرزندانش با یک کیسه خرید جدید به خانه می‌آمدند، می‌خواست همه چیز را درمورد آن بداند. اگر می‌دید یک سری فروشگاه جدید در محل زندگیش تاسیس شده‌اند،  شروع به تحقیق و بررسی می‌کرد.

امروزه اطلاعات با سرعت خیلی بیشتری حرکت می‌کنند و ممکن است پیدا کردن فروشگاهی که سرمایه گذارها قبل از شما درموردش چیزی نشنیده باشند سخت باشد، ولی غیرممکن نیست. خیلی از مردم دست‌وپا می‌زنند تا بتوانند آینده را ببینند. اما تا وقتی که چیزی بزرگ و محبوب نشده باشد، نمی‌توانند تصور کنند که می‌تواند مانند موشک هوا برود. اما اگر می‌خواهید سهام به‌شدت رو‌ به رشد پیدا کنید باید میل شدیدی به کشف اتفاقاتی که در آینده می‌افتد داشته باشید و قبل از هرکس دیگری متوجهش بشوید.

۲- Technical Analysis and Stock Market Profits

نوشته‌ ریچارد دابلیو شابکر (Richard W. Schabacker)

بهترین کتاب‌ های تریدینگ که تا به حال نوشته شده اند

این هم یک کتاب کلاسیک دیگر است که به شما می‌گوید چطور روی نمودارها خطوط زیبا بکشید. این تنها کتاب تحلیل تکنیکال است که توسط تریدر و مدرس حرفه‌ای پیتر برندت توصیه شده است.

پیتر بعد از ترکیدن حباب ارزهای دیجیتال، و اینکه برخی تریدرهای جوان و مغرور او را کلاه‌بردار نامیدند، گاهی روابطش با جوامع ارز دیجیتال تیره و تار می‌شود. مسخره است. او وقتی که بیت کوین ۸۰۰ دلار ارزش داشت، صعود بیت کوین را پیش‌بینی کرد و تا وقتی که باز به ۱۸ هزار دلار سقوط کرد بیت کوین هایش را نگه داشت. او قدرت نمودار کشیدن سنتی را ثابت کردن و آنهایی که او را کلاه‌بردار خواندند ورشکست شدند و از بازار بیرون رفتند.

ساده است، اگر ندانید که چه می‌کنید، ۳۰ سال به عنوان یک تریدر دوام نخواهید آورد.

چند موضوع است که درمورد این کتاب باید در نظر داشته باشید. اول اینکه هیچ نسخه‌ی الکترونیکی‌ای وجود ندارد. جای تاسف است اما هنوز هم می‌تواند نقطه‌ی مهمی در ابزارهای تریدینگ شما باشد.

دومین چیزی که باید بدانید این است که این کتاب خیلی قدیمی است. اولین بار سال ۱۹۳۲ منتشر شد و نسخه‌ی دوم سال ۱۹۳۷ راهش را به قفسه‌ی کتاب فروشی‌ها باز کرد.

احتمالا این سوال برای‌تان پیش آمده که آیا این کتاب هنوز بعد از این هم سال حرفی برای گفتن دارد یا نه. شاید باورش سخت باشد اما هنوز هم در بازارهای ترید پیشرفته‌ی امروزی حرف‌هایی برای گفتن دارد.

چون هرچه بیشتر همه‌چیز تغییر کند، بیشتر کلیات ثابت باقی می‌ماند.

بهترین تریدرها اغلب می‌روند بازارهای حتی اوایل قرن نوزدهم را مطالعه می‌کنند چون بازارها به‌طور مرتب سیکل‌هایی دارند که دوباره و دوباره  و دوباره تکرار می‌شوند.

این کتاب به‌خصوص به تریدرهای ارز دیجیتال ارتباط پیدا می‌کند. یک خواننده زرنگ بلافاصله متوجه تاریخ انتشار می‌شود. یعنی دقیقا بعد از بزرگ‌ترین سقوط بازار در پنجشنبه‌ی سیاه، ۲۴ اکتبر، سال ۱۹۲۹، شروع ۴ روز حمام خون که بازار ۳۰ میلیارد دلار ضرر به خودش دید، معادل ۴۰۰ میلیارد دلار امروز، مجموعا بیشتر از هزینه‌ی جنگ جهانی اول.

وقتی مردم می‌گویند بازارهای ارز دیجیتال وحشی هستند یعنی هیچ‌چیز نمی‌دانند.

مطالعه‌ی حرکات سهام در دوره‌ی وحشتناک سقوط و بعد از آن رکود بزرگ (Great Depression)‌مطالعه‌ی نوسانات واقعی است و خیلی به بالا و پایین‌های امروزی در بازارهای کریپتو شباهت دارد.

۳- Insider Buy Superstocks: The Super Laws of How I Turned $۴۶K into $۶.۸ Million (۱۴,۹۷۲%) in ۲۸ Months

نوشته جسی سی. استین (Jesse C. Stine)

بهترین کتاب‌ های تریدینگ که تا به حال نوشته شده اند

بدون جای هیچگونه سوالی، کتاب مورد علاقه‌ی من در زمینه‌ی ترید، قوانین طلایی برای اینکه چطور در ۲۸ ماه ۴۶هزار دلار را به ۸/۶ میلیون دلار تبدیل کردم. نویسنده‌ی این کتاب در بازارهای معمولی میلیون‌ها دلار پول درآورده است، سودی که کمتر در جایی غیر از بازارهای جدید مانند بازار ارز دیجیتال و فارکس دیده می‌شود. این کتاب در حال حاضر کتاب مقدس من است و پایه‌ و اساس هر گونه دانش تریدینگ است. هرکسی باید یک نسخه از این کتاب را داشته باشد.

مهم‌ترین بخش‌های این کتاب شما را وارد دنیای روانشناسی نویسنده و بردها و باخت‌های اولیه‌اش می‌کند. داستان کامل مسیرهای پیموده شده توسط یک تریدر را ترسیم می‌کند، از صعودهای دیوانه‌وار تا پایین‌ترین سقوط‌ها، مانند همان‌ها که من در مقاله‌ی مسیر هشت‌گانه برای تبدیل شدن به یک تریدر افسانه‌ای بیان کرده‌ام.

قبل از اینکه بخواهد نمودارها را برای شما توضیح دهد درمورد طرزفکر یک تریدر صحبت می‌کند،‌ اینکه چطور با نوسانات احساسی ناشی از ریسک کردن پول‌تان در هرج‌ومرج‌ بازارهای دیوانه‌وار کنار بیایید.

اما اصلا نترسید،‌ به نمودارها هم می‌رسد و در چند فصل به‌طور فشرده به نمودارها می‌پردازد که خیلی بهتر از اکثر کتاب‌های طولانی تحلیل تکنیکال است. او کمی از تحلیل بنیادی را با تحلیل تکنیکال مخلوط کرده که استراتژی خودش را توضیح دهد و با آن را با دقت به‌کمک مثال‌هایی توضیح می‌دهد.

اگر بتوانید این چند فصل را خوب یاد بگیرید، احتمالا دیگر به هیچ کتابی در زمینه‌ی تحلیل تکنیکال نیاز نخواهید داشت.

در نهایت، یکی از حیاتی ترین فصل‌های دنیا را ارائه می‌دهد:‌

چگونه بفروشیم.

کتاب‌های کمی هستند که فروختن را هم پوشش می‌دهند. نویسنده ۵ تا ۹ ماه صبر می‌کند تا سهام از فرش به عرش برسند اما نمی‌فروشد.

و فروش یکی از دست‌کم گرفته‌شده‌ترین مهارت‌هایی است که در تریدینگ وجود دارد.

مردم فکر می‌کنند در تمام سختی‌ها و مشقات باید سهام‌شان را نگه دارند، چون از نظر ذهنی در همان سطح شکارچی-گردآورنده مانده‌ایم، به‌هر سختی که شده فقط می‌خواهیم وعده‌ی بعدی غذاییمان را پیدا کنیم. تریدینگ برخلاف ذات ما است و مجبورمان می‌کند برخلاف طبیعت‌مان رفتار کنیم، به‌جای اینکه بردهایمان را نقد کنیم، می‌خواهیم بردهایمان را نگه داریم و بعدها خیلی خیلی بیشتر پول دربیاوریم. هیچ کتابی بهتر این کتاب درمورد بهترین زمان فروختن صحبت نمی‌کند.

۴- Technical Analysis of the Financial Markets

نوشته‌ جان مورفی (John J Murphy)

بهترین کتاب‌ های تریدینگ که تا به حال نوشته شده اند

ديدگاه هاي شما ::.
کد امنیتی رفرش