5 مشکلی که در گوشی شما قابل تعمیر هستند

windows 8 windows 7 opera firefox chrome idm winrar kmplayer kaspersky flashplayer adobe reader

5 مشکلی که در گوشی شما قابل تعمیر هستند

5 مشکلی که در گوشی شما قابل تعمیر هستند

5 مشکلی که در گوشی شما قابل تعمیر هستند

احتمالاً دیگر با خرید گوشی موبایل از فروشگاه‌های اینترنتی کاملاً اخت شده‌اید. به کمک اطلاعات فنی که فروشگاه‌های آنلاین در اختیار کاربران خود می‌گذارند، دانش فنی کاربران از گوشی‌های موبایل ارتقا یافته است. کم نیستند افرادی که وقتی در گوشی‌شان به مشکل بر می‌خوردند قبل از هرکسی به سراغ گوگل می‌روند. به همین دلیل در این مقاله به بررسی 5 مشکل اساسی در موبایل‌ها می‌پردازیم.

صفحه‌ ترک خورده

برای همه‌ی ما پیش‌آمده که گوشی‌مان به دلیل سقوط یا ضربه دچار ترک‌های ریز روی صفحه‌ی نمایش شده باشد. بهتر است این ترک‌های جزئی را نادیده نگیرید، حتی اگر اختلالی در عملکرد گوشی ایجاد نکرده. اما چرا؟

ترک‌های ریز صفحه‌ی نمایش می‌تواند به مرور زمان باعث خراب شدن کل آن شود. به مرور متوجه خواهید شد، حساسیت صفحه‌ی لمسی کم شده یا در برخی نقاط کاملاً از کار افتاده به همین دلیل قبل از پیچیده‌تر شدن مشکل، صفحه‌ی گوشی‌تان را تعویض کنید. 

بهتر است از یک محافظ صفحه‌ی نمایش و قاب ایمنی استفاده کنید تا از آسیب‌های احتمالی آینده جلوگیری کرده باشید.

گرمای بیش از حد

زمانی که برای مدت طولانی از گوشی‌تان استفاده می‌کنید، با سرانگشتان‌تان به راحتی حرارت گوشی را لمس خواهید کرد. تا اینجای کار مشکل خاصی وجود ندارد، تنها کمتر از گوشی استفاده کنید اما در برخی مواقع گرم شدن‌های بی‌دلیل گوشی خبر از نقضی در فرآیند‌ها می‌دهد.

آپلود عکس

حالا چاره‌ی کار چیست؟ گوشی‌تان را دور نیندازید، تنها باید بیشتر مراقب آن باشید. به طور مثال آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید یا مثلاً وقتی در فضا باز هستید، گوشی‌تان را داخل جیب یا کیف نگه دارید. در خانه گوشی‌تان را کنار پنجره نگذارید و گوشی‌ را همیشه در سایه قرار دهید، حتی اگر مشکلی نداشته باشند.

اما اگر گوشی‌تان داغ کرد چه؟ آن را از قاب خارج کنید تا خنک شود حتی اگر لازم است چند دقیقه‌ای خاموشش کنید و اگر مشکل همچنان ادامه پیدا کرد، سراغ یک تعمیرکار حرفه‌ای بروید.

کمبود فضای ذخیره‌سازی

گوشی‌های تبدیل شده‌اند به گاوصندوق‌های اطلاعاتی ما چرا که ما عکس‌ها، ویدئوها، موسیقی، اپ‌های ضروری و غیرضروری، بازی‌ها و کلی اطلاعات دیگر در گوشی‌‌هایمان نگه‌داری می‌کنیم. این اطلاعات هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند تا جایی که یک روز گوشی‌مان صدایش درمی‌آید که دیگر فضایی ندارد. البته قبل‌تر هم با کند شدن عملکردها باید متوجه وجود مشکل می‌شدیم.

برای آنکه گوشی‌تان کند نشود، بهتر است برنامه‌های اضافی آن را حذف کنید. هر چند وقت یکبار حافظه‌ی پنهان را پاک‌سازی کنید. فایل‌های شخصی گالری را به دستگاه دیگری منتقل کنید و اگر حافظه‌ برای شما ضروری ا‌ست از کارت‌های SD کمک بگیرید. 

اپلیکیشن‌ها کار نمی‌کنند

با کلی انگیزه برنامه‌ی جدیدی را در گوشی‌تان نصب می‌کنید اما اجرا نمی‌شود. این مشکل دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. خوشبختانه همه‌ی ما یک فن اساسی را خوب بلد هستیم؛ گوشی را مجدداً راه‌اندازی کنید که ممکن است مشکل را رفع کند. 

اگر با وجود Restart مشکل همچنان وجود داشت به بخش مدیریت برنامه‌ها بروید. احتمالاً برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، توان رم گوشی را گرفته‌اند پس باید آن‌ها را متوقف کنید. دوباره برنامه‌ی جدید را اجرا کنید احتمالاً مشکل دیگر باید رفع شده باشد.

اما به یک نکته توجه کنید، در صورت اجرا نشدن برنامه، شاید مسئله جدی‌تر باشد. برای مثال گرافیک گوشی یا پردازشگر بهتری می‌خواهد یا ممکن است نیاز به به‌روزرسانی سیستم‌عامل باشد.

کم شدن عمر باتری

اگر عادت دارید از گوشی‌تان زیاد استفاده کنید، دیر یا زود متوجه ضعیف شدن باتری خواهید شد اما چه‌کار کنیم علی‌رغم استفاده زیاد از گوشی‌، طول عمر بیشتری به آن بدهیم.

اگر زمان زیادی طول می‌کشد تا تلفن شما شارژ شود، ممکن است ایراد از شارژر باشد. ولتاژ پایین خروجی، در بلندمدت عمر باتری‌تان را کم می‌کند پس در اسرع وقت یک شارژر مناسب‌تر بخرید.

آپلود عکس

همچنین لازم است تا درگاه شارژ گوشی را چک کنید، تا آسیبی ندیده باشد. در این صورت سریع به تعمیرکار مراجعه کنید تا مشکل بر طرف شود. کابل شارژ نیز به همین‌گونه است اگر آسیب‌دیده باشد می‌تواند باتری را نیز درگیر کند پس بهتر است آن را تعویض کنید.

در حقیقت برخی از برنامه‌ها قاتلان خاموش باتری گوشی هستند و با سرعت شارژ آن را خالی می‌کنند پس اگر برنامه‌ای ضروری نیستند، بهتر است آن را حذف کنید. در صورتی که به این دست برنامه‌ها نیاز دارید، به بخش تنظیمات گوشی وارد شوید و حالت ذخیره‌ی باتری را فعال کنید با این روش عمر باتری را نیز افزایش خواهید داد. اگر راهکارهای معمول مشکلات باتری را برطرف نکرد، آن را تعویض کنید یا به فکر خرید گوشی نو باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب به توضیح 5 مشکل رایج در گوشی‌های موبایل پرداختیم که قابل تعمیر هستند و نباید نگران نیاز به تعویض گوشی خود باشید. تا حالا به این مشکلات برخورده‌اید؟

ديدگاه هاي شما ::.
کد امنیتی رفرش